tirsdag den 1. februar 2011

CPAP huer til Cuba

Jeg kan på ingen måde strikke, men jeg må bare dele budskabet med jer.

Christunte skriver her

Hermed den officielle start på mit projekt / min konkurrence - strik 1000 huer til Cuba!
Først en kort baggrund.
Min kollega har gennem nogle år haft kontakt til Cuba, hvor de har afprøvet CPAP-behandling til præmature børn. Til alles tilfredshed, åbenbart, for nu skal det indføres på hele Cuba, og til det formål har de bestilt udstyr til CPAP, inklusiv 1000 huer, som det pågældende firma dog skulle have 10.000 € for. (Ca. 75.000 kr) En hamper pris, mente hun, og spurgte derfor, om jeg evt. ville hjælpe med at skaffe huerne?

Spørgsmålet går derfor videre til jer derude.

Vil du hjælpe? Jeg har lavet to opskrifter en hue strikket opad, som du kan finde her og en hue strikket sidelæns, som du kan finde her. De mindste størrelser er meget små, og de store størrelser passer til en normal nyfødt. Huerne skal gerne passe til babyer fra 700 gram til 2,5 kg. Det svarer vel ca. til et hovede på størrelse med en appelsin/tennisbold som det mindste, som en babyborn dukke som det største. Huerne skal være klar til april (nærmere dato følger).
Du kan kontakte mig på: christunte (@) yahoo.com For at lave det lidt sjovt, bliver det en konkurrence. Hver hue er et lod, og der er foreløbig 8 præmier på højkant:
- 1 flaske rom fra Cuba
- 2 sæt med maskemarkører
- 5 præmier bestående af et bundt (lækkert!) garn

HVIS vi når 1000 huer, lover jeg, at der kommer nogle flere præmier. (Af den slags, der starter med W og slutter på ollmeise).

Er du frisk?

P.S. "Snup" gerne billedet og læg det som reklame på din egen blog. Vi har brug for mange hænder til det her!

Jeg kan ikke selv hjælpe med huerne, men jeg kan da gøre lidt reklame for projektet, som jeg synes er super.

Jeg fandt projektet via savværksvej, som skriver dette:
Der er hos hende her er godt projekt igang. Cuba har først nu indført Cpap bahandling til deres præmatur fødte børn, hvilket vi har haft i DK i mange år. Cpap er en behandling hvor lungerne hele tiden understøttes, så barnet kan trække vejret optimalt, ved at der konstant blæses luft ind i næsen på dem. Her på billedet vises huen som bruges til at holde udstyret til næsen på plads med. (barnet ligger dog ikke med Cpap på).
På danske alm. børneafdelinger bruges samme udstyr ogsp lige nu til småbørn 0-1 år som er ramt af RS Virus. Det er lige nu højsæson for denne virus som rammer de små rigtig hårdt og som enkelte gange forårsager så meget snot og sekret i luftvejene at de skal have hjælp til at trække vejret i form af Cpap-behandling.
Er du frisk på udfordringen i projektet så meld dig her. Her finder du også opskrifter. http://christunte.blogspot.com/2011/01/1000-huer-1000-hats.html

//Sabrina Krighaar
Pin It!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar