torsdag den 17. december 2009

En papirfreaks bekendelser

I får lige endnu et indlæg i dag - må fortælle jer om min skoledag.

I dag havde jeg sidste dag som grafisk tekniker og fordi vi var så få sad vi og hyggede og snakkede, en blanding af fagligt og alt mulig andet. Vores lærer finder på et tidspunkt en stak bøger med papirprøver, og kæft der var noget lækkert imellem! Det gav også et rigtig godt indblik i hvor forskelligt papir kan være, og hvor meget gramvægt, overfladebehandling osv. kan gøre. 

Spørg lige om jeg var fristet til at stjæle dem ;) Enhver scrapper burde have muligheden for at have sådan en bog mellem fingrene, det var himlen.

Jeg fik også kigget i den sorte grafikbog (aner ikke om det er det den hedder) som nærmest er en bibel indenfor den grafiske branche, og jeg forstår godt hvorfor. Den er fyldt med eksempler på hvad papirvalg, antal trykfarver og meget andet gør ved et produkt, og jeg sad meget længe med næsen i den. Til gengæld koster den ca. 2000 kr, så det er ikke en man bare lige anskaffer sig.


Pin It!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar